Autor Wiadomość
Deadlife
PostWysłany: Wto 14:53, 24 Lip 2007    Temat postu: Dekalog Airsoftowca

Dekalog pola walki

1. Rozpoznanie sił i zamiarów przeciwnika

Rozpoznaj siły przeciwnika w poszczególnych sektorach pola walki i zamiary ich działania. Dzięki temu będziesz znał najsłabsze miejsce przeciwnika i sposób w jaki sobie z nim poradzić.

2. Ukrycie swoich sił i zamiarów

Starać się nie dopuścić do rozpoznania przez wroga liczebności i sposobu działania Twoich sił.

3. Jedność dowodzenia

Każda drużyna powinna być jak jeden organizm (co w paintballu nie jest proste z ponieważ ludzie grający przychodzą się zabawić niż słuchać co się do nich mówi i każdy ma własną receptę na zwycięstwo) czyli jeden mózg i odnóża wykonujące jego rozkazy. Jeśli ta zasada będzie złamana na polu powstaje zamęt a wygrana jest dziełem przypadku i lepszego uzbrojenia (przykładem mogą być scenariusze paintballowe gdzie prawie zawsze w środkowej fazie walk jest potężny zamęt a jednostki poruszają się instynktownie).

4. Współdziałanie

Współdziałanie poszczególnych jednostek na polu jest kluczem do zwycięstwa. Dowództwo powinno znać położenie swoich oddziałów i koordynować ich ruchy w zależności od sytuacji na polu walki.

5. Ekonomia sił

Przy mniejszej liczebności sił własnych i dobrym rozpoznaniu ustawienia jednostek wroga można całą siłą własną uderzyć na najsłabsze ogniwo w obronie wroga uzyskując w tym miejscu przewagę a po wygranej potyczce zmniejszyć szanse i morale wroga na całą bitwę.

6. Prostota działania

Działania na polu walki nie powinny być zbyt skomplikowane i powinny być wykonywane etapami w porozumieniu z dowództwem przy jednoczesnym obserwowaniu ruchów jednostek wrogich. Trzeba zawsze pamiętać że ustalając przed walką skomplikowany, długoterminowy plan działania nie znamy planu wroga i może dojść do załamania naszych ruchów przez nieoczekiwane działanie wrogich jednostek.

7. Zaskoczenie

Zaskoczenie przeciwnik to połowa sukcesu dlatego powinniśmy na polu starać się poprzez swoje postępowanie wprowadzić w błąd przeciwnika i uderzyć w miejscu gdzie najmniej się tego spodziewa

8. Swoboda działania

Mając solidne rozpoznanie pola nic nie powinno Cię ograniczać w wyborze najdogodniejszego miejsca i czasu uderzenia na oddziały wroga.

9. Szybkość działania

Szybkość i pewne działania są bardzo ważne na polu ale bywają też zdradliwe w momencie gdy tracimy głowę i odbiegamy od uprzednio założonego planu oraz gdy nie skoordynujemy się z resztą sił własnych (widziałem szybkie akcje gdzie drużyna uderzyła w miejsce łatwe do przejęcia zostawiając daleko za sobą resztę sił własnych. Czekając w miejscu na resztę w wyniku kontrataku sił wroga zostawała odcięta i zgładzona)

10. Dążenie do całkowitego zniszczenia przeciwnika

Jeżeli w wyniku przeprowadzonych działań udało ci się wyprzeć siły wroga z jego pozycji i je rozproszyć to idź za ciosem. Wróg w tym momencie jest najsłabszy. Morale i plan plan działanie przeciwnika legły w gruzach i jeżeli odpuścisz to zdąży się przegrupować i zaplanować nowe uderzenie.



wypowiedz Dziadek z innego forum Wink

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group