Forum DURIEL ASG Lublin Strona Główna


FAQ Szukaj Użytkownicy Profil

 RejestracjaRejestracja   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Dekalog Airsoftowca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum DURIEL ASG Lublin Strona Główna -> Prawo ASG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Deadlife


Administrator
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Wto 14:53, 24 Lip 2007    Temat postu: Dekalog Airsoftowca

Dekalog pola walki

1. Rozpoznanie sił i zamiarów przeciwnika

Rozpoznaj siły przeciwnika w poszczególnych sektorach pola walki i zamiary ich działania. Dzięki temu będziesz znał najsłabsze miejsce przeciwnika i sposób w jaki sobie z nim poradzić.

2. Ukrycie swoich sił i zamiarów

Starać się nie dopuścić do rozpoznania przez wroga liczebności i sposobu działania Twoich sił.

3. Jedność dowodzenia

Każda drużyna powinna być jak jeden organizm (co w paintballu nie jest proste z ponieważ ludzie grający przychodzą się zabawić niż słuchać co się do nich mówi i każdy ma własną receptę na zwycięstwo) czyli jeden mózg i odnóża wykonujące jego rozkazy. Jeśli ta zasada będzie złamana na polu powstaje zamęt a wygrana jest dziełem przypadku i lepszego uzbrojenia (przykładem mogą być scenariusze paintballowe gdzie prawie zawsze w środkowej fazie walk jest potężny zamęt a jednostki poruszają się instynktownie).

4. Współdziałanie

Współdziałanie poszczególnych jednostek na polu jest kluczem do zwycięstwa. Dowództwo powinno znać położenie swoich oddziałów i koordynować ich ruchy w zależności od sytuacji na polu walki.

5. Ekonomia sił

Przy mniejszej liczebności sił własnych i dobrym rozpoznaniu ustawienia jednostek wroga można całą siłą własną uderzyć na najsłabsze ogniwo w obronie wroga uzyskując w tym miejscu przewagę a po wygranej potyczce zmniejszyć szanse i morale wroga na całą bitwę.

6. Prostota działania

Działania na polu walki nie powinny być zbyt skomplikowane i powinny być wykonywane etapami w porozumieniu z dowództwem przy jednoczesnym obserwowaniu ruchów jednostek wrogich. Trzeba zawsze pamiętać że ustalając przed walką skomplikowany, długoterminowy plan działania nie znamy planu wroga i może dojść do załamania naszych ruchów przez nieoczekiwane działanie wrogich jednostek.

7. Zaskoczenie

Zaskoczenie przeciwnik to połowa sukcesu dlatego powinniśmy na polu starać się poprzez swoje postępowanie wprowadzić w błąd przeciwnika i uderzyć w miejscu gdzie najmniej się tego spodziewa

8. Swoboda działania

Mając solidne rozpoznanie pola nic nie powinno Cię ograniczać w wyborze najdogodniejszego miejsca i czasu uderzenia na oddziały wroga.

9. Szybkość działania

Szybkość i pewne działania są bardzo ważne na polu ale bywają też zdradliwe w momencie gdy tracimy głowę i odbiegamy od uprzednio założonego planu oraz gdy nie skoordynujemy się z resztą sił własnych (widziałem szybkie akcje gdzie drużyna uderzyła w miejsce łatwe do przejęcia zostawiając daleko za sobą resztę sił własnych. Czekając w miejscu na resztę w wyniku kontrataku sił wroga zostawała odcięta i zgładzona)

10. Dążenie do całkowitego zniszczenia przeciwnika

Jeżeli w wyniku przeprowadzonych działań udało ci się wyprzeć siły wroga z jego pozycji i je rozproszyć to idź za ciosem. Wróg w tym momencie jest najsłabszy. Morale i plan plan działanie przeciwnika legły w gruzach i jeżeli odpuścisz to zdąży się przegrupować i zaplanować nowe uderzenie.



wypowiedz Dziadek z innego forum Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum DURIEL ASG Lublin Strona Główna -> Prawo ASG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
 
Regulamin